השתלת שיער – כל השיטות: שיטת השתלת שיער FUE, שיטה להשתלת שיער FUT – מדריך בנושא השתלת שיער שיכול לסייע לכם בבחירת מומחה בתחום השתלות השיער

השיער הוא חלק מרכזי מהחזות האנושית שלנו ויש שיגידו שהוא מושא להערצה, על כל צבעיו וגווניו. משום שכך, רבים מבין אלו שאיבדו את שערם או סובלים מהתקרחות ברמה כזאת או אחרת, פונים לקליניקות השונות על מנת למצוא מזור לבעייתם. עם הכישלון התרופתי לטיפול בבעיית אובדן השיער פותחו אט-אט שיטות להשלמת השיער החסר באמצעות הליך ניתוחי שיעילותו גבוהה מאוד, ואנחנו מדברים על השתלת שיער.

בקליניקות המובילות בישראל יציעו לכם מספר שיטות לביצוע ההשתלה, אך יש לקחת בחשבון כי בחירה לעבור את ההליך מחוץ לישראל תוזיל לכם את המחיר בעשרות אחוזים ותשיג תוצאה דומה. להלן השיטות המובילות כפי שיוצעו לכם בקליניקות המובילות בעולם.

שיטה FUT להשתלת שיער

FUT היא השיטה הישנה ביותר לביצוע השתלות שיער כאשר בישראל משתמשים בה רבות ובקליניקות מקצועיות ברחבי העולם כבר זנחו אותה מזמן. בשיטה זו הרופא המטפל מוציא רצועות שיער מאזור העורף של המטופל (בהרדמהמקומית כמובן)ולאחר מכן מבצע את ההשתלה של רצועה זו באזורים חסרי השיער או כאלה שדורשים עיבוי של המצב הקיים. כיום ישנה נטייה לא להשתמש בשיטה בשל הצלקות שהיא מותירה על עורפו של המטופל ומקסימום 2000 זקיקי השיער בלבד אשר ניתן להשתילבטיפול. השיטה כן מתאימה כאשר יש צורך בהשלמת מקטעים קטנים שחסרים בשיער.

שיטת FUE להשתלת שיער

השיטה הזו נחשבת לוותיקה מאוד ויש לה יתרונות רבים כמו סיכוי גדול יותר של קליטת הזקיקים במקומם החדש ופחות הצטלקויות באזור העורף. גם בשיטה זו זקיקי שיער נלקחים מעורפו של המטופל אך בניגוד לשיטת ה- FUT, נלקחים זקיקים בודדים באמצעות מחט מיוחדת ולא פיסת עור הכוללת מספר זקיקים. לאחר שלב הלקיחה, מועברים הזקיקים באמצעות מחטים קטנות אל האזור המושתל וכל זאת בהרדמה מקומית. משום שיש צורך במשך טיפול ארוך וממושך יותר השיטה הזו נחשבת ליקרה יותר מהשיטה הקודמת, אך היכולת להשתיל 4000 זקיקים בטיפול (לעומת 2000 בשיטת ה-FUT)ומניעת ההצטלקויות בעורף בהחלט מוכיחה את עצמה ומשתלמת בסופו של דבר.

השתלת זקיקים מבוקרת

זוהי השיטה החדשנית ביותר עבור השתלת שיער והיא למעשה מהווה שכלול טכנולוגי של שיטת ה- FUE הוותיקה יותר. הטיפול כולל הוצאת זקיקים באמצעות מכשיר מיוחד, בכל פעם זקיק אחד בלבד והעברתו לאזור המושתל. ההעברה אינה מתבצעת באופן מיידי אלא אך ורק לאחר בדיקת קלינאי ובדיקה ממוחשבת של מצב הזקיקים. רק זקיקים בריאים ומתפקדים מועברים לאזור ההשתלה. לאחר שלב זה מועברים הזקיקים לאזור המושתל באמצעות המכשיר, שקובע באופן אוטומטי באיזה עומק לשתול כל זקיק. הנתונים מראים עד כה כי השיטה מאפשרת קליטה של למעלה מ- 90% מהזקיקים (!!!) ועד כ- 4000 זקיקים לטיפול, כך שהתוצאות ניכרות לעין לאורך שנים רבות.

 

חשוב לציין כי למרות שאנו מתמקדים כעת בנושא ההתקרחות, הרי ששיטות אלו יעילות מאוד גם בכל מה שקשור בגבות, ריסים, זקן ושפם והשתלת זקיקי שיער להסתרת צלקות.