השתלת זקיקי שיער – כל שיטות הביצוע השתלות שיער

זקיק שיער מוגדר כיחידה מייצרת שיער ונמצא כחלק מהעור שלנו. מספר הזקיקים של האדם אינו גדל במהלך החיים, הזקיקים אינם מוכפלים ואינם יכולים להיות מוחלפים ע"י אחרים באופן טבעי.

מה שכן יכול לקרות הוא הצטמצמות של הזקיקים לאורך הזמן מסיבות כאלו ואחרות,בעיקר של גיל, גנטיקה, סטרס נפשי ובעיות רפואיות כאלו ואחרות,עד למצב של שיער דליל מדי והקרחה. את החסר ניתן להשלים אך ורק ע"י פעולה כירורגית של השתלת זקיקי שיער. את ההשתלה ניתן לבצע ב- 3 שיטות, להלן סקירה מקוצרת שלהן:

שיטת ה- FUT

לכל אחד מאיתנו ישנם זקיקי שיער בריאים שאותם ניתן להעביר למקום שדורש תיגבור. זקיקים אלו מצויים בדרך כלל באזור העורף כאשר בשיטת השתלה השיער ה-FUT מוסרות חתיכות עור שלמות ("blocks") עם זקיקי השיער שבתוכן ומושתלות במקום החסר. פיסות העור המוסרות מאוד דקיקות ולא נגרמת פציעה של ממש לאזורי העורף, אך חשוב לציין כי הסיכוי להצטלקויות כן קיים.

כמו כן, שיטה זו משתמשת בצפיפות הזקיקים הטבעית של אזור העורף כך שבפועל לא ממש ברור כמה זקיקים מושתלים ובדר"כ הצפיפות אינה מספקת בטיפול בודד. ניתן להגיד כי השימוש בשיטת ה-FUT מתאים למצבים בהם ההקרחה לא כל כך חמורה ומעוניינים להשתיל שיער באזורים פחות נרחבים כגון במפרצים.

שיטת ה- FUE

על מנת להתגבר על החסרונות של שיטת ה- FUT פותחה בשנים האחרונות שיטה מתקדמת יותר שנחשבת למומלצת והנפוצה כיום, זוהי שיטת ה- FUE. בשיטה זו לא מוצא "בלוק" של עור אלא מתבצע שימוש במכשיר מיוחד שמוציא את הזקיקים מאזור העורף כבודדים.

לאחר ההוצאה זקיקים אלו מוחדרים כבודדים או בקבוצות של עד 4 זקיקים לאזור המיועד. באופן זה ניתן לבצע השתלת זקיקי שיער בצורה הרבה יותר צפופה מאשר בשיטה המיושנת יותר. בנוסף, השיטה מאופיינתבאחוזי הצלחה גבוהים הרבה יותר ותופעת ההצטלקויות בעורף אינה מתרחשת.

שיטת ה- DHI

אם חשבתם ששיטת ה- FUE היא המילה האחרונה בתחום, כדאי שתכירו את שיטת ה- DHI. השיטה נשענת על עקרונות ה- FUE אך חכמה ומתקדמת יותר. גם כאן זקיקי השיער נשלפים "אחד-אחד" מאזור העורף אך במקום לעבור השתלה מיידית הם עוברים סלקציה (בחירה של הזקיקים הטובים ביותר), השבחה באמצעות חומרים מזינים ולאחר מכן השתלה באזור המיועד.

את ההשתלה מבצעים באמצעות "עט" מיוחד אשר מחדיר את הזקיקים בזווית והעומק הרצויים. השיטה מאפשרת השתלת זקיקים בצפיפות גדולה יותר, עם קליטה טובה יותר שלהם בעור וללא תופעות לוואי.

היכן ניתן למצוא את השיטות הללו?

את כל אחת מהשיטות הללו ניתן למצוא כאן בישראל, אך במחירים מרקיעי שחקים שעלולים לעבור גם את 30,000 השקלים. האפשרות היותר משתלמת היא לברר לגבי ביצוע ההליכים הללו בחו"ל, במדינות דוגמת טורקיה וקפריסין.

במדינות אלו המחירים עבור כל אחת מהשיטות זולים בכ- 50 אחוז מהארץ, דבר שלא פוגם במקצועיות הטיפול כלל וכלל. ישנו חברות אשר מתמחות בשיווק חבילות הטיפול ויצירת הקשר עם הקליניקות המקצועיות ביותר להשתלות שיער, ורצוי להיעזר בהן.